Salı, 22 Mart 2011 09:44

Resmi Gazete - 22.03.2011

6191 Sözleşmeli Erbaş ve Er Kanunu ile birlikte çıkan, Değiştirilen Hükümler başlığı altında 926 saylı kanuna Geçici Madde 32 eklenmiştir.

Resmi Gazete link

 

"GEÇİCİ MADDE 32 – 12 Mart 1971 tarihinden bu Kanunun yayımı tarihine kadar, yargı denetimine kapalı idari işlemler veya Yüksek Askerî Şûra kararları ile Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiği kesilenler veya vefatları hâlinde hak sahipleri, bu madde hükümlerinden yararlanabilmek için altmış gün içinde Milli Savunma Bakanlığına başvururlar.

Milli Savunma Bakanı, başvurunun kabulüne veya reddine en geç altı ay içinde karar verir. Milli Savunma Bakanı, hazırlık amacıyla sadece gerekli yazışmaların yapılması hususunda yardımcı olmak üzere gerektiğinde komisyonlar kurabilir ve bu komisyonlara, ilgili bakanlıklar ile kamu kurum ve kuruluşlarından temsilci çağırabilir. İlgililerin, Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiklerinin kesilmesine esas bilgi ve belgeler Genelkurmay Başkanlığınca en geç altmış gün içinde Milli Savunma Bakanlığına gönderilir.

 

Başvurunun kabulü hâlinde aşağıdaki hükümler uygulanır:

 

a) Bu kişilerin ilişiklerinin kesildiği tarihten bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar geçen süreleri Türk Silahlı Kuvvetlerinde geçmiş kabul edilir. Bu süreler karşılığında 5434 sayılı Kanunun mülga 32 nci maddesi ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 40 ıncı maddesi uyarınca fiili hizmet süresi zammı ve 5434 sayılı Kanunun mülga 36 ncı ve mülga 37 nci maddeleri ile 5510 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi hükümleri dikkate alınarak itibari hizmet süresi zammı verilir. Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiklerinin kesildiği tarih ile bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih arasındaki dönem içinde uzun vadeli sigorta kollarına tabi olarak sigorta primi ödenmemiş veya emekli keseneği yatırılmamış olan sürelerine ilişkin kesenek ve kurum karşılıkları ile fiili hizmet süresi zammı ve itibari hizmet süresine ait kurum karşılıkları, statülerine göre Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiklerinin kesildiği tarihten aynı neşetli emsali subay (general olanlar hariç) veya astsubayın (subay olanlar hariç) sınıf, rütbe ve kıdemi üzerinden Milli Savunma Bakanlığına müracaat ettikleri tarihteki katsayı esas alınmak suretiyle ilgili Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı veya Sahil Güvenlik Komutanlığınca hesaplanarak Sosyal Güvenlik Kurumuna defaten ödenir. Bu fıkranın (c) bendinin (2) numaralı alt bendi ile (ç) bendine göre araştırmacı kadrolarına atananlar için bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih ile göreve başlama tarihleri arasındaki süreye ilişkin kesenek ve kurum karşılıkları ile fiili hizmet süresi zammı ve itibari hizmet süresine ait kurum karşılıkları, emeklilik keseneğine esas aylık derece ve kademeleri ile ek gösterge rakamları ilgili Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı veya Sahil Güvenlik Komutanlığınca tespit edilir ve göreve başladığı kamu kurum ve kuruluşları tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna defaten ödenir.

 

b) Bu kişilerden statüsüne göre aynı neşetli emsali subay (general olanlar hariç) veya astsubayın (subay olanlar hariç) tamamı emekli olanların kendilerine, bunlardan vefat etmiş olanların hak sahiplerine, statüsüne göre aynı neşetli en son emekli olan emsali subay (general olanlar hariç) veya astsubayın (subay olanlar hariç) emekli olduğu tarihteki sınıf, rütbe ve kıdemi üzerinden, 5510 sayılı Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri dâhil 5434 sayılı Kanun hükümlerine göre yapılmış olan toptan ödeme tutarlarının toptan ödeme aldıkları tarihte bıraktıkları derece, kademe ve ek gösterge tutarları dikkate alınmak suretiyle Milli Savunma Bakanlığına başvuruda bulundukları tarihteki katsayı ve emekli keseneğine esas aylığın hesabına ait diğer unsurlar üzerinden ve faizsiz hesaplanarak bulunan tutar, kendileri veya hak sahiplerine ödenecek emekli ikramiyesinden mahsup edilir. Emekli ikramiyesinin ihya tutarını karşılamaması hâlinde eksik kalan tutar kırksekiz eşit taksit hâlinde aylıklarından tahsil edilmek ve mülga 24/5/1983 tarihli ve 2829 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumlarına Tabi Olarak Geçen Hizmetlerin Birleştirilmesi Hakkında Kanunun 8 inci maddesi hükmü uygulanmaksızın 5510 sayılı Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri dâhil 5434 sayılı Kanun hükümlerine göre aylık bağlanması şartlarını haiz olanlara Milli Savunma Bakanı tarafından verilen karar tarihini takip eden ay başından itibaren, aylık bağlanması şartlarını haiz olmayanlara ise bu şartları haiz oldukları tarihten itibaren emekli veya dul ve yetim aylığı bağlanır. Bunlara Türk Silahlı Kuvvetleri ile ilişiklerinin kesildiği tarih ile bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar geçen sürelerine karşılık emekli ikramiyesi ödenir. Ancak bunlardan, daha önceden herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan aylık veya gelir alanlara, yüksek olan aylık veya gelir bağlanır.

 

c) Statüsüne göre aynı neşetli emsali subay (general olanlar hariç) veya astsubayın (subay olanlar hariç) tamamı emekli olmayanlardan;

  1. İsteyenlere veya vefat etmiş olanların hak sahiplerine, statüsüne göre aynı neşetli emsali subay veya astsubayın sınıf, rütbe ve kıdemi üzerinden, 5434 sayılı Kanun hükümlerine göre yapılmış olan toptan ödeme tutarlarının toptan ödeme aldıkları tarihte bıraktıkları derece, kademe ve ek gösterge tutarları dikkate alınmak suretiyle Milli Savunma Bakanlığına başvuruda bulundukları tarihteki katsayı ve emekli keseneğine esas aylığın hesabına ait diğer unsurlar üzerinden ve faizsiz hesaplanarak bulunan tutar, kendileri veya hak sahiplerine ödenecek emekli ikramiyesinden mahsup edilir. Emekli ikramiyesinin ihya tutarını karşılamaması hâlinde eksik kalan tutar kırksekiz eşit taksit hâlinde aylıklarından tahsil edilmek ve mülga 2829 sayılı Kanunun 8 inci maddesi hükmü uygulanmaksızın 5510 sayılı Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri dâhil 5434 sayılı Kanun hükümlerine göre aylık bağlanması şartlarını haiz olanlara Milli Savunma Bakanı tarafından verilen karar tarihini takip eden ay başından itibaren, aylık bağlanması şartlarını haiz olmayanlara ise bu şartları haiz oldukları tarihten itibaren emekli veya dul ve yetim aylığı bağlanır. Bunlara Türk Silahlı Kuvvetleri ile ilişiklerinin kesildiği tarih ile bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar geçen sürelerine karşılık emekli ikramiyesi ödenir. Ancak bunlardan, daha önceden herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan aylık veya gelir alanlara, yüksek olan aylık veya gelir bağlanır.
  2. İsteyenler, 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesindeki genel şartları taşımaları kaydıyla, kamu kurum ve kuruluşlarının araştırmacı unvanlı kadrolarına atanmak üzere Milli Savunma Bakanlığı tarafından mali ve sosyal haklarına esas olacak derece, kademe ve rütbeleri belirtilmek suretiyle Devlet Personel Başkanlığına bildirilir. Anılan Başkanlık tarafından kırkbeş gün içinde kamu kurum ve kuruluşlarına bunların atamaları teklif edilir. Söz konusu teklife ilişkin yazının atamayı yapacak kamu kurum ve kuruluşuna intikalinden itibaren otuz gün içinde ilgili kamu kurum ve kuruluşu tarafından atama işlemlerinin yapılması zorunludur. Atama emri ilgiliye atamayı yapan kamu kurum ve kuruluşu tarafından 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre tebliğ edilir. İlgililerin işe başlama sürelerine ve işe başlamama hâlinde yapılacak işlemlere ilişkin olarak 657 sayılı Kanunun 62 nci ve 63 üncü maddelerinin hükümlerinin uygulanmasından atamayı yapan kamu kurum ve kuruluşu sorumludur. Kamu kurum ve kuruluşları atama ve göreve başlatma işlemlerinin sonucunu en geç onbeş gün içinde Devlet Personel Başkanlığına bildirir. Bunlara statüsüne göre bu Kanun hükümleri uyarınca karargâhta görevli emsali sınıf, rütbe ve kıdemdeki subay veya astsubaya ödenmekte olan aylık ve diğer mali haklar (tayın bedeli ve fiilen çalışma karşılığı yapılan ödemeler hariç) ödenir. Aylıklar, emsalleri esas alınarak her yıl kademe ilerlemesi, her üç yılda bir derece yükselmesi işlemine tabi tutulur. Bu şekilde yükseltilen aylıklarda, azami rütbe tavanı subaylarda kıdemli albay, astsubaylarda iki kademeli kıdemli başçavuştur. Bunlar bu fıkranın (b) bendi veya (c) bendinin (1) numaralı alt bendi hükümleri çerçevesinde emekliye ayrılabilirler.

 

ç) Statüsüne göre emsalleri emeklilik hakkı kazanamamış olanlardan isteyenler hakkında da üçüncü fıkranın (c) bendinin (2) numaralı alt bendi hükümleri uygulanır. Üçüncü fıkranın (b) ve (c) bentleri kapsamında ihya talebinde bulunanlardan, bu bentlerin hükümlerine göre yapmış olduğu ihya ile birlikte emekli aylığı bağlanmasına yeterli hizmetlerinin olmaması durumunda, ihya tutarları tebliğ tarihinden itibaren kırksekiz eşit taksit hâlinde Sosyal Güvenlik Kurumuna ödenir.

 

d) Bu fıkranın (c) ve (ç) bentleri kapsamında olanlardan hâlen herhangi bir kamu kurum ve kuruluşunda çalışanlardan isteyenler, bu madde uyarınca ihdas edilen araştırmacı kadrosuna kurumlarınca atanırlar ve bunlara statüsüne göre bu Kanun hükümleri uyarınca karargâhta görevli emsali sınıf, rütbe ve kıdemdeki subay veya astsubaya ödenmekte olan aylık ve diğer mali haklar (tayın bedeli ve fiilen çalışma karşılığı yapılan ödemeler hariç) ödenir. Aylıklar, emsalleri esas alınarak her yıl kademe ilerlemesi, her üç yılda bir derece yükselmesi işlemine tabi tutulur. Bu şekilde yükseltilen aylıklarda, azami rütbe tavanı subaylarda kıdemli albay, astsubaylarda iki kademeli kıdemli başçavuştur. Bunlar bu fıkranın (b) bendi veya (c) bendinin (1) numaralı alt bendi hükümleri çerçevesinde emekliye ayrılabilirler. Kamu kurum ve kuruluşları bu durumdaki personele ilişkin bilgileri bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren onbeş gün içinde Devlet Personel Başkanlığına bildirirler.

 

e) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce, ilgili mevzuatına göre her ne suretle olursa olsun evvelce iş sonu tazminatı veya bu mahiyette olmakla birlikte başka bir adla tazminat ödenen süreler ile kıdem tazminatı ya da emekli ikramiyesi ödenmiş olan süreler, bu madde uyarınca yapılacak emekli ikramiyesi ödemesinde esas alınacak sürelerden mahsup edilir.

 

f) Bu madde gereği yapılacak her türlü ödemelerle ilgili zamanaşımı süresi, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren işlemeye başlar.

 

g) Bu kişilerin varsa öğrenim giderleri borcu tahsil edilmez.

 

ğ) Bu kişilere, ilişiklerinin kesildiği tarihteki rütbe ve kıdemleri üzerinden emekli kimlik kartı verilir ve bu kişiler emekli Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarına tanınan sosyal haklardan genel hükümlere göre yararlanırlar. Ayrıca bu kişilere, emsali subay ve astsubaylar gibi silah, silah taşıma ruhsatı ve pasaport verilir.

 

h) Bu kişiler, emsallerinin ödemiş olduğu aidat ve aidatlara isabet eden kâr paylarını güncel tutarlar üzerinden ödemek şartıyla OYAK üyeliğinden doğan haklardan, intibaklarının yapıldığı rütbe ve kıdem üzerinden aynı şartlar altında yararlanır.

 

ı) Bu kişilerin sicil dosyalarında yer alan, Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiklerinin kesilmesine esas tüm bilgi ve belgeler, herhangi bir müracaat aranmaksızın hükümsüz sayılarak dosyalarından çıkarılır ve herhangi bir işleme esas alınmazlar.

 

Başvurunun reddi hâlinde, bu ret işlemine karşı ilgililer altmış gün içinde Askerî Yüksek İdare Mahkemesinde dava açabilirler.

 

Bu madde uyarınca yapılacak atamalarda kullanılmak üzere, genel idare hizmetleri sınıfından 5 inci dereceli ikibin adet araştırmacı kadrosu ihdas edilmiştir. Bu kadroları derece değişikliği yapmak suretiyle kamu kurum ve kuruluşlarına tahsis etmeye, Devlet Personel Başkanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir. Tahsis edilen kadrolar, Bakanlar Kurulu kararında belirtilen kurumlara ait 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerin ilgili bölümüne eklenmiş sayılır. İhdas edilen bu kadrolardan kullanılmayanlar ile herhangi bir nedenle boşalanlar, başka bir işlem yapılmasına gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır. Buna ilişkin bilgiler ilgili kurumlarca Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.”

 

 

Son Düzenlenme Salı, 20 Mart 2012 14:09
ASDER Genel Merkezi

Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

47 yorum

  • Yorum Linki Kirectepe Salı, 10 Mayıs 2011 11:16 yazan Kirectepe

    [quote name="yıldırım"]aynı gerekçelerle resenemekliye sevkedilenleri yaş mağduru kararname mağduru diyye sınıflandırmak ve ayrı muamele yapmak insafsızlık vicdansızlık deyilmidir.heriki durumda dayanak maddeler aynı.Aldatma Kandırma var gibime geliyor.hakkında mahkemece verilmiş kısıtlama olmayan hermağdur yasa kapsamında değerlendirilmeli.[/quote]

    Yasa,

    "GEÇİCİ MADDE 32 – 12 Mart 1971 tarihinden bu Kanunun yayımı tarihine kadar, [b]yargı denetimine kapalı idari işlemler[/b] veya Yüksek Askerî Şûra kararları ile Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiği kesilenler, bu madde hükümlerinden yararlanabilmek için altmış gün içinde Milli Savunma Bakanlığına başvururlar. diyor..

    Raporla
  • Yorum Linki hasan yildirim Çarşamba, 04 Mayıs 2011 02:02 yazan hasan yildirim

    Butun arkadaslara selamlar. Merhaba Asker diyelim de resmi olsun biraz! Arkadaslar iadei itibar nasil olurmus HSYK gosterdi. Res'en emekli edilen Savci Ferhat Sarikaya Ankara Savcisi olarak goevine iade edildi. Biz nasil iadei itibar aldik bilen var mi? Birkac arkadas acikca yazmis bunun adi SADAKA'dir. kartini silahini emekli maasini al ceneni kapa cozumudur. Sarikayayi tebrik edioye ve hayirli olsun diyorum ancak o en azindan bizim kadar iskence gormemis ve magdur edilmisti. Iskenceleri ceken yuzumuze tukurelen bizdik ama karti - oda atildigin rutbe ile!!- verip agzimiza fermuari cektiler. ne diyelim Bunun baska bir yerde bir hesabi daha olsa gerek. Buyuk mahkemede magdurlarin mazlumlarin Rabbi nasil hak dagitiyor goren gorecek.

    Raporla
  • Yorum Linki adnan alaser Perşembe, 21 Nisan 2011 20:17 yazan adnan alaser

    msb kararıyla resen emekli edilen arakadaşlar bende madurum bilgilerinizi paylaşmak istiyorum saygılar

    Raporla
  • Yorum Linki münir düzenli Perşembe, 21 Nisan 2011 00:50 yazan münir düzenli

    dilerim ki bu yasa beni ve benim gibi mağdur edilen tüm astsb.ların umudu olur. emeği geçen tüm kişilerden allah razı olsun.

    Raporla
  • Yorum Linki Servet Karabulut Pazar, 17 Nisan 2011 22:16 yazan Servet Karabulut

    Y.a.ş. döneminde 3 lü kararname ile ordudan ihraç edilen arkadaşımız var mı 2 ağustos 2005

    Raporla
  • Yorum Linki hasan demiray Cumartesi, 26 Mart 2011 00:22 yazan hasan demiray

    Varligi ve yoklugu arasindaki tek fark koltugun dolu gorunmesinden baska bir sey olmayan bir savunma bakani ve bizi ordudan atanlardan kurlulu bir heyetin insafina mi birakiliyoruz.? Ben zaten bir kurumda calisiyorum ve emeklilik hakkimi bir iki yil icinde elde ediyorum. Bu kanun ile benim ne elde ettigimi anlamadim. Bir kart mi sadece ve bir silah tasima ruhsati mi? Memlekette kim ruhsat isterse alabiliyor zaten. Kimse bizi kandirmasin. iadei itibar filan yok. mustafa sahin arkadasin dedigi gibi g.kurmay tarafindan -alin basimizin gozumuzun sadakasi olsun- diye onumuze atilmis bir kanun var sadece. evet gercekten halen magdur olan arkadaslarimiz icin madden faydali olacaktir ama ne onlar n ede benim gibiler icin hic bir sey ifade etmeyecektir. Arkadasima katiliyorum. Ben de dilekce vererek onlarin egosunu sisirmektense onurumla kalmayi yegliyorum. Buyukluk bizde kalsin. Hakkimizi Allah cc versin. Hakkimizi yiyienleri de Ona havale ediyorum.

    Raporla
  • Yorum Linki kemal izmir Perşembe, 24 Mart 2011 14:10 yazan kemal izmir

    Bu karar malesef üçlü ikili kararnameler yoluyla resen emekli edilenleri kapsamıyor, o yüzdende ne kadar çok mağdura hitap ediyor tartışılması lazım, sadaka gibi önümüze atılan bu madde kaç kişinin işine yarıyor bilen söylesin! malesef mağdur yine mağdur...

    Raporla
  • Yorum Linki mustafa sahin Perşembe, 24 Mart 2011 00:02 yazan mustafa sahin

    Ben de YAS zedeyim. Emegi gecenlere tesekkur ediyorum Ancak anlamadigim, sadaka gibi onumuze atilan bu sozde hak vermenin bir zafer gibi algilanmasidir. Atilan subay ya da astsubay arkadaslarimiz zaten basari ve becerisiyle bir seviyenin insaniydilar. Yuzde doksani atildiktan sonra bir is kurdu ya da bir yerde ise basladi ve hayatini hic de dusuk olmayan bir seviyede surdurmeyi basardi. Zaten sigortasi vardi ve bir emeklilik elde edecekti. Bu kanun simdi bize ne getirdi? Iadei itibar mi aldik nerede g.kurmaydan bir ozur? nerede uniformalarimiz? Alin size kart alin size emekli maasi mi denecekti bunca yillar sonra? Allah askina onca zulmu iskenceyi uc kurus icin mi cektik? bir savunma bakaninin insafina mi kaldik? sahsim adina basvuru ilekcesini gondermeyi dusunmuyorum. Ne insanlik ne de askerlik onurum bunu kabul etmiyor. g.kurmay baskaninin hepimizi anitkabirde tol=playip bir hosgeldiniz konusmasi yapmasini bir milyon dolara tercih ederdim.

    Raporla
  • Yorum Linki Cihan Uluca Çarşamba, 23 Mart 2011 19:13 yazan Cihan Uluca

    Bu kanun şimdi kime yaradı, atılanların yarısına bile yaramadı, peki yasan disiplinsizlik bahanesiyle sicilen re'sen emekli edilenler ne olacak? AYİM'e başvurdukta ne oldu, yargı yolu açıktıda ne oldu, tedavi görürken atıldık ne oldu, kaale alan mı oldu? HAYIR. Bana göre bu çıkarılan kanun sadece 28 Şubat'ın intikamıdır, bizlerin hakkını kim arayacak, kim savunacak bizim haklarımızı? Bu ülke daima bu şekilde al gülüm ver gülümle yönetildi ve yönetilmeyede devam edecek sanırım. O gelecek ondan olana verecek, bu gelecek bundan olana verecek. Allah sonumu hayr etsin. Saygılar selamlar.

    Raporla
  • Yorum Linki H.SEYFİ ÇELİK Çarşamba, 23 Mart 2011 16:38 yazan H.SEYFİ ÇELİK

    Her darbe döneminde suçsuz yere bazıları terfi edecek diye harp okullarından atılan öğrenciler için durum nedir?
    Son sınıftan ,30 ağustostan iki ay önce atıldığım için yeni yasayla verilen hiçbir haktan yararlanamıyorum.
    Ne güzel adelet...

    Raporla

Yorum Ekle

(*) ile işaretlenmiş zorunlu alanların tümünü doldurduğunuza emin olun. HTML kodları kullanılamaz.

asder logo

Adaleti Savunanlar Derneğinin ilkelerini benimsiyor ve her alanda "adalet"değerini temel alan kural ve uygulamaların gerçekleştirilmesi için mücadele çalışmalarına katılmanın gereğine inanıyorsanız; bizi takip edin...