Salı, 27 Temmuz 2010 12:49

TSK İÇ HİZMET KANUNUNUN 35'İNCİ MADDESİ

TSK İÇ HİZMET KANUNUNUN 35'İNCİ MADDESİ

İktidar ve muhalefeti ile, 211 Sayılı Türk Silahlı Kuvvetlerinin 35. maddesinin değişmesi hususunda ülke saşında bir konsensüs sağlanmıştır diyebiliriz.

Bu madde cuntacılar tarafından darbelere dayanak yapıldığı gibi, darbeci cuntaların oluşmasında da teşvik edici bir unsur olmuştur.

Mevcut hali ile, “Silahlı Kuvvetlerin vazifesi, Türk yurdunu ve Anayasa ile tayin edilmiş olan Türkiye Cumhuriyetini kollamak ve korumaktır.” bu madde; Silahlı kuvvetlerimizin dış güvenlikten ziyade iç güvenliğe yönelmesine, siyasete müdahale etmesine, siyasi iktidarları vesayet altına almasına ve rejim muhafızı gibi görev yapmasına neden olmuştur.

Bu görevi yapabilmek için de rejim düşmanları yaratarak, ülke saşında devlet eliyle bölünmelere yol açmıştır.

Devlet mekanizmasında otoriter bir konuma geldiğinden denetlenememiş, kendi başına buyruk hale gelmiş ve yurdu koruma görevinden ziyade, daha kolay olan, yetişme şartlarına uygun olmamasına rağmen, rejimi koruyan iç güvenlik kuvveti haline dönüşmüştür.

Bunun sonucu olarak da müdahaleler, darbeler ve vesayet sistemi oluşmuştur.

35. Madde, geniş bir bakış açısı ile, TSK'nın yeniden yapılanması kapsamında ele alınmalıdır.

TSK rejim muhafızı olmaktan çıkarılmalıdır.

İç güvenlik görevi TSK'nın sorumluluğundan alınmalıdır.

TSK, Siyasetin dışına çıkarılmalıdır.

Tamamen dış tehditlere karşı kullanılacak bir konuma ve güce getirilmelidir.

Barış zamanında, gerginlik döneminde ve savaş halindeki görevleri ifade edilmelidir.

Barış zamanında, kıtalararası ve denizaşırı mesafelere, ittifaklar çerçevesinde güç göndermeye imkan vermelidir.

Savunma konsepti değiştirilerek, yurt savunması sınır ötesinden başlatılmalıdır.

Olağanüstü durumlarda, parlamento onayıyla, özel yetişmiş unsurlarının iç güvenliğe tahsis edilebilmesi için de bir açık kapı bırakılmalıdır.

Yeni 35. Madde şöyle ifade edilebilir:

Silahlı Kuvvetlerimizin Vazifesi:

·         Milli hedeflere ulaşmak için tespit edilen milli politikaları desteklemek,

·         Yurdumuza karşı, sınır ötesinden gelebilecek silahlı tecavüzleri caydırmak,

·         Tecavüzü, vaki olmadan önce sınır ötesinde önlemek,

·         Dışarıdan tecavüz vaki olduğu halde, yurdumuzu topyekûn savunma esasına göre savunmak,

·         Kolluk Kuvvetlerinin yeterli olamayacağı olağanüstü durumlarda, iç güvenlikte kullanılmak üzere, TBMM'nin kararı ile, kolluk kuvvetlerini uygun unsurlarla takviye etmektir.”

Bunun dışında, Milli Güvenlik Kurulunun yapısı ve Milli Güvenlik Siyaseti Belgesinin iç tehdit bölümü de 35. madde ile birlikte ele alınmalıdır. 

Ana Muhalefet Partisinin önerdiği şekli ile, (Silahlı Kuvvetlerin vazifesi, Türk yurdunu ve Anayasa ile tayin edilmiş olan Türkiye Cumhuriyetini 'Parlamenter demokratik sistemin işlerliği çerçevesinde ve Anayasaya bağlı olarak' korumaktır.) 35. madde;

Orduyu siyasetin dışına çıkarmaya yetmez.

Siyasetle uğraşmaktan vazgeçiremez.

İç güvenliğe bulaşmasını engellemez.

Barışta Milli hedeflere götüren milli politikalara aktif destek verecek görevleri içermez.

Devletimizin selameti ve Milletimizin refahı için; Ülkemiz ve Milletimiz, dışa yönelmiş bir silahlı kuvvetlere layıktır ve muhtaçtır. 27 Temmuz 2010

Adnan TANRIVERDİ

Emekli Tuğgeneral

Son Düzenlenme Çarşamba, 28 Temmuz 2010 12:50
Adnan Tanrıverdi

Emekli Tuğgeneral

www.adnantanriverdi.com | Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

2 yorum

  • Yorum Linki murat Çarşamba, 28 Temmuz 2010 19:11 yazan murat

    haklar1nda yarg1lama olan pa_alar için tsk da yard1m topland11 bugün medyada yer ald1.ast üst ili_kilerinde bu yard1m ne kadar gönüllü olabilir.ses kay1tlar1nda tehtid edildikleri anla_1l1yor.bu konuda ne yap1labilir.tabiki yard1mla_ma (oyak) içinde geçerli.sayg1lar.

    Raporla
  • Yorum Linki murat Çarşamba, 28 Temmuz 2010 19:09 yazan murat

    s.a paşam görüşlerinize katılıyorum.son zamanlarda balyoz darbe davası,heron ihaneti,bazı paşaların ve subayların pkk ve sol terör akrabalarıyla ilgili haberler çıktı. bu subayları açığa alma yetkisi iç işleri bakanı ve savunma bakanı olduğu söyleniyor.neden almıyorlar ve neden hala bu bakanlar görevlerindeler.endişe içerisindeyiz.

    Raporla

Yorum Ekle

(*) ile işaretlenmiş zorunlu alanların tümünü doldurduğunuza emin olun. HTML kodları kullanılamaz.

asder logo

Adaleti Savunanlar Derneğinin ilkelerini benimsiyor ve her alanda "adalet"değerini temel alan kural ve uygulamaların gerçekleştirilmesi için mücadele çalışmalarına katılmanın gereğine inanıyorsanız; bizi takip edin...